2009 Nissan GT-R
Původní "GT-R" bylo poprvé představeno na 15. Tokijském autosalonu v roce 1968. Byla to závodní edice "Skyline GT“, která měla předehnat legendární Porsche 904 GTS z druhé japonské velké ceny v roce 1964.
"R“ znamená racing (tedy závodní) a dalo by se říci, že "GT-R“ je první skutečný sportovní vůz, který japonští výrobci kdy vyrobili. Byl to typický "vlk v rouše beránčím.“
Proč Nissan uvádí toto superauto nyní, kdy se problém ochrany životního prostředí ukazuje celosvětově stále vážnější? “Protože GT-R je důkazem naší vášně,“ odpovídá nadšeně Ghosn.
"Nissan GT-R je skvělé auto se kterým si všichni mohou užívat života kdekoliv a v jakýkoliv okamžik."
Supernissan má nový šestiválec twin turbo, označený "VR-38“. Maximální točivý moment je 588 Nm při 3200-5200 otáčkách a maximálního výkonu 353kW (480koní) dosahuje při 6400 otáčkách za minutu.
Nissan GT-R ale také vyniká v šetrnosti k životnímu prostředí, má mít o 30% nižší spotřebu paliva než srovnatelná auta stejné kategorie.
Pro rok 2010, výkon motoru V6 vzrostl na 485 koní a dostane nový Transmission Control modul ( TCM) plánování zaměřené na optimalizaci spojky pro lepší drivability a zlepšení akcelerace vozidla s dynamickou Control (VDC) . Kromě toho, brzdový systém byl aktualizován pevnějšími brzdy pro zlepšení trvanlivosti a brzdy Brembo s Nissan logem.
Pro rok 2010, Nissan GT-R bude opět nabízen ve dvou modelech - GT-R a GT-R Premium. Všechna 2010 Nissan GT-R jsou vybaveny standardním 3,8-litr V6 Twin turbo , duální spojka, a světově první nezávislé zadní transaxle ATTESA E-TS-systém na všechna kola .