Datsun 10,11,12,13,14,15,16
První Datsun
V březnu 1932 je Datson přejmenován na Datsun protože "son" v japonštině znamená "ztráta". Od roku 1934 se firma jmenuje Nissan Jikosha Kaisha; značka Datsun se však zachovala až do roku 1983.
Datsun Typ 11
V roce 1932 je používáno nové hláskování 'Datsun' pro Datsun Typ 11.
Datsun 11 Phaeton
Datsun Typ 12
Datsun 12 Phaeton
Výroba | Osaka |
---|---|
Motor | 747 cc |
Vrtání / Zdvih | 56mm / 76mm |
Výkon | 12PS při 3000ot/min |
Délka / Šířka | 2710mm / 1175mm |
Hmotnost | 400kg |
Max. rychlost | 65 |
1933: Aikwawa slučuje Tobata Casting s DAT. Společnost je přejmenovaná na Jidosha-Seizou Kabushika Kaisha [KK znamená, Co, Ltd])
DAT výroba je oddělena a sloučena s Ishikawajima a TGE, a je vytvořena nová společnost s názvem (Tokyo Jidosha Kogyo), která se bude nakonec jmenovat Isuzu.
22 září 1933: U Tobata Casting je zrušena licenční výroba Datsun
1934: Rozdělením Tobata Casting a začleněním jako nové dceřiné společnosti, je nazvána Nissan Motor.
1.června 1934: Je změna názvu na Nissan Motor Co
V červnu 1934 nejsou akcionáři nové společnosti nadšeni vyhlídky automobilů v Japonsku, a tak Aikawa vykupuje všechny Tobata Casting akcie (s použitím kapitálu z Nippon Sangyo). V této době se Nissan Motors skutečně stane vlastníkem Nippon Sangyo a Hitachi.
V roce 1934 je vyrobeno 880ks Datsunů, 44 jde na export.
1934: V Yokohamě je postavena Aikawou s William R. Gorham jako technickým poradcem, největší automobilový výrobní závod v Japonsku. Jsou nakupovány celé výrobní linky z problémové americké společnosti Graham-Paige, včetně výroby nástrojů a nákladních vzorů.Specialista na import / export Mitsubishi se zabývá dovozem americký zařízení do Japonska. Z tohoto rozšíření o moderní nástroje získá DAT výhodu nad všemi ostatními výrobci automobilů v Japonsku.
Datsun Typ 13
V září 1934 je zahájena výroba Datsun Typ 13, který je nabízen jako sedan, kupé, phaeton, roadster, van a truck.
Datsun Typ 14
Typ 14 byl první čtyř-místný Datsun. V dubnu 1935 je uveden na trh z nové továrny v Yokohamě, tím je zahájena v japonsku první hromadná výroba automobilů s použitím systému pásového dopravníku. Díly karoserie jsou vyráběny lisováním, čímž končí předchozí ruční výroba. Tyto změny výrazně zmodernyzovali Nissan a japonskou automobilovou výrobní technologii doslova přes noc.
SEDAN
Celková délka: 2790mm, šířka 1190mm, výška 1600 mm. Maximální rychlost 80km/h. 3800ks vyrobených z toho 53 na export. Řídit lze bez licence (u auta s 750cc není řidičský průkaz nutný) Cena: 1900 jenů. Porovnán: Nástupní plat pro úředníky je 75 jenů.
Je vybaven motorem L, 4-válec, rozvod SV, obsah 722cc, výkon 15HP.
V roce 1935 má Nissan působivou reklamní kampaň, aby byl vyzdvižen jejich kompaktní vůz. Time Magazine zveřejňuje Datsun v článku, i když nebudou prodávány v Americe do roku 1958.
Datsun Typ 15
V roce 1936 je zahájena výroba Typu 15. Export- 87ks.

Datsun Typ 16
Výroba zahájena v dubnu 1937
Celková délka: 3120mm, šířka: 1200 mm, výška: 1600 mm, maximální rychlost: 80kph, hmotnost: 610 kg