Gloria Y30,Y31,Y32,Y33,Y34,Y35
Nissan Gloria Y30
4 června 1983 se mírně změnil styl předchozích verzí Gloria. Sedany používané pro taxi službu mají čtyři kulaté světlomety. Řadový 6-válec, který byl používán po mnoho let, byl modernizován na nový vidlicový V6, tzv. sérii VG motorů. To byla první, masová výroba motorů používaných v Japonsku se systémem vstřikování paliva místo karburátoru. VG20ET byl přeplňovaný, což je další prvenství pro Nissan v Japonsku. Diesel řadový-6 motor LD28 byl také modernizován na RD28 řadový-6 motor. Motor CA byl upraven pro palivo LPG pro taxislužbu. 6-válec L20P pracoval i na LPG. V červnu 1984 byl představen motor VG30ET turbo V6.V nabídce byly Brougham, SGL, Grand Edition, GL Grand Edition, GL a Standard. V červnu 1984 se objevil jako VIP Brougham auto nejvyšší úrovně. Jack Nicklaus zvláštní vydání, zavedené s předchozím vydání, byl prodejním úspěchem pro firmu a i nadále byl nabízen jako hardtop pouze s přeplňovaným motorem. Elektronicky upravené vzduchové odpružení se objevilo v červnu 1984. Na 4-dveřovém hardtop, na předním sedadle řidiče a spolujezdce byl bezpečnostní pás připojen nahoře až ke stropu, ale ta mohla být oddělena aby cestující vzadu mohly mít neomezený výhled ze zadních sedadel. V červnu 1985 byly provedeny menší vnější změny, a největší změnou je variabilní tryska pro VG20ET přeplňovaného motoru. LD28 diesel byl nahrazen RD28. Audio systém, upravené odpružení bylo přidáno do volitelné nabídky s upgrade na MacPherson Struts na přední nápravě.
Jiný název |
Nissan Cedric |
---|---|
Výroba | 1983-1999 |
Karoserie |
4-dveřový hardtop/sedan/wagon/van |
Pohon | FR |
Motor | 3.0 L VG30ET V6 turbo 3.0 L VG30E V6 2.0 L VG20ET V6 turbo 2.0 L VG20E V6 2.0 L CA20S diesel Řadový-4 2.8 L RD28 Řadový-6 diesel |
Převodovka | 4 rychlostní automatická 4 a 5 rychlostní manualní |
Nissan Gloria Y31
V červnu 1987 se začalo vyrábět zvláštní vydání-Gloria postavená na základech předchůdce. Sedan zůstává beze změny tělesného vzhledu a je stále ve výrobě. Glorias je nyní k dispozici pouze ve 4-dvéřové hardtop karosérii. Motory jsou k dispozici i nadále nově vyvinuté řady VG motor VG20DET s přidáním DOHC, což je další prvenství pro Nissan. 4 rychlostní automatická převodovka je nyní počítačově řízená pro jemnější rozjezdy, 5-stupňová manuální převodovka je stále k dispozici. Zavěšení zadních kol bylo povýšeno na multi-link nezávislé nastavení. Trim úrovně jsou VIP Brougham, Gran Tourismo, SV Classic, Classic a Super Custom. Gran Turismo má více sport-orientovaný styl a s mladistvým vzhledem, který našel nové, mladší zákazníky. Gloria soutěžily o zákazníky s příbuznými vozidly Nissan, konkrétně Nissan Cima, Nissan Leopard a Nissan Cedric, jakož i u jiných sportovně orientovaných vozidel, jako je například Nissan Cefiro, Nissan Skyline a Nissan Laurel. Gloria Y31 lze odlišit od Cedric Y31 zadními světly.
Jiný název | Nissan Cedric |
---|---|
Výroba | 1987-1999 hardtop 1987-present sedan |
Karoserie | 4-door hardtop/sedan |
Pohon | FR |
Motor | 3.0 L VG30ET V6 3.0 L VG30 V6 2.0 L VG20DET V6 2.0 L VG20E V6 2.8 L RD28 Řadový-6 diesel |
Převodovka | 4 a 5 rychlostní automatická 4 a 5 rychlostní manualní |
Související | Nissan Cedric Y31 Nissan Crew Nissan Cima Y31 Nissan Leopard Y31 Nissan Cefiro A31 |
Nissan Gloria Y32
Tato generace byla představena v červnu 1991 a byla pouze s pevnou střechou. "B" sloupek pro zlepšení pevnosti a zlepšení deformačních vlastností při nárazu, je skrytý za sklem bočních oken. Série VG motory je i nadále nabízena s 5 rychlostní počítačem řízenou automatickou převodovkou, 4 rychlostní s motorem RD28 diesel. Manuální převodovka již není v nabídce. Trim úrovně nabízených jsou Gran Turismo SV, Grand Turismo, a s nejvyšší úrovní je Gran Turismo ULTIMA. Ostatní výbava nabízené úrovně byly Brougham VIP typu C, G Brougham, Brougham, SV Classic a Classic. Popularita Nissan Cima začíná mít vliv na prodej Gloria, neboť prodej není tak velký jako u minulých generací.
Jiný název |
Nissan Cedric |
---|---|
Výroba | 1991-1995 |
Karoserie |
4-dveřový hardtop |
Pohon | FR |
Motor | 3.0 L VG30DET V6 3.0 L VG30DE V6 3.0 L VG30E V6 2.0 L VG20E V6 2.8 L RD28 Řadový-6 diesel |
Převodovka | 4 rychlostní automatická 5 rychlostní automatická |
Související | Nissan Crew Nissan Cima Y32 Nissan Leopard Y32 |
Nissan Gloria Y33
Y33 série Nissan Gloria byl představen v červnu 1995. Zásadní změnou bylo zavedení nově vyvinutého motoru série VQ, který nahradil sérii VG, s turbo VQ30DET s intercooler a DOHC. AWD je pouze na RB25DET, včetně ATESA Nissan E-TS. Diesel RD28 je nyní k dispozici pouze s 4 rychlostní převodovkou. Vzhledem k ekonomickým tlakům, jsou někteří z úrovně vybavenosti přerušeny, takže Gran Turismo typu X, Gran Turismo Ultima, Gran Turismo SV, Gran Turismo S, Gran Turismo, Brougham VIP, Brougham a Brougham J. 4-dveřový sedan je již nabízen.
Jiný název | Nissan Cedric |
---|---|
Výroba | 1995-1999 |
Karoserie |
4-dvéřový hardtop |
Pohon | FR/AWD |
Motor | 3.0 L VQ30DET V6 3.0 L VQ30DE V6 3.0 L VQ25DE V6 2.0 L VQ20DE V6 2.8 L RD28 Řadový-6 diesel 2.5 L RB25DET |
Převodovka | 5 rychlostní automatická |
Související | Nissan Crew Nissan Cima Y33 Nissan Leopard Y33 |
Nissan Gloria Y34
V červnu 1999 byla představena finální verze Gloria, ve spolupráci s designem od Porsche. Přímý vstřik je zaveden na všech motorech s "DD" označením. AWD je nabízena pouze na vozidlech s motorem RB25DET. ULTIMA-Z nejvyšší úrovně 300 a 300 ULTIMA-ZV byly k dispozici s převodovkou CVT. V lednu 2000 je představena Gloria Autech k 40. výročí výroby Gloria. Výroba Gloria skončila po 46 letech výroby, a byla nahrazena Nissan Fuga v říjnu 2004.
Jiný název |
Nissan Cedric Infiniti M45 |
---|---|
Výroba | 1999–2004 |
Karoserie |
4-dvéřový hardtop |
Pohon | FR/AWD |
Motor | 2.5 L V6 VQ25DD LEV 2.5 L Řadový-6 RB25DET 3.0 L V6 VQ30DD LEV 3.0 L V6 VQ30DET LEV |
Převodovka | CVT/4 rychlostní automatická |
Exportní verze Y35