O značce
Infiniti je luxusní divize japonského výrobce automobilů Nissan Motor Co Ltd.
Infiniti oficiálně zahájil prodej vozidel 8. listopadu 1989 v Severní Americe. Infiniti začal prodej v dalších evropských trzích, na konci roku 2008. Název Infiniti se nesmí používat v Japonsku, takže většina modelů Infiniti jsou prodávány pod značkou Nissan: G37 sedan / coupe (Nissan Skyline Coupe), M35/45 (Nissan Fuga), EX35 (Nissan Skyline Crossover) a Q45 (Nissan Cima), který byl vysazen jako model Infiniti po roce 2006. Infiniti FX a QX56 nemají Nissan ekvivalenty a nejsou prodávány v Japonsku.
Podle Infiniti, firemní logo je kombinací dálnice plynule mířící k vzdálenému obzoru a upravený symbol nekonečna .
1989: cílem tehdy bylo prodej prémiových vozů ve Spojených státech, které by jinak neměly více zapadnout do proudu image s Nissan. Infiniti byla vytvořena přibližně ve stejnou dobu jako japonští rivalové Toyota a Honda luxusní značky Lexus a Acura. Značka Infiniti, byla zahájena modelem Q45, kterému byl základ Nissan President na zkráceném rozvoru. Q45 měl výkon 207 kW motor V8, řízení oběma nápravy a aktivní systém odpružení nabízí v první generaci Q45t. Vedle sedanu Q45 v roce 1990 přibyla verze 2-dveřové kupé M30 ale prodej během jeho tří let výroby byl slabý.
V roce 1997 Infiniti představila QX4, jako rebadged Nissan Pathfinder a tímto modelem vstoupili do segmentu SUV. Infiniti se později rozhodli nabídnout větší SUV a vytvořit konkurenci Land Cruiser / LX nabídkou Infiniti QX56 alias Nissan Armada v USA v roce 2004. Q45 výrazně ustoupil od svého vydání výkonného sportovního sedanu, jenž pro těžkopádnou-manipulaci získal přezdívku "Japonský Lincoln." V roce 1999 předvedli znovu Infiniti G20, tentokrát založený na Nissan Primera jako kompaktní sportovní sedan, jehož výroba byla zastavena v roce 1998. G20 byl uveden na trh ale s poddimenzovanými čtyřválcovými motory a celkově nebyl populární. Infiniti přišel s nabídky, Jellybean-tvaru J30 a Maxima I30.
V roce 2000, Infiniti stálo tváří v tvář zániku. Záchrana začala zcela přepracovanou vlajkovou lodí Q45 pro modelový rok 2002, ale byla to asi G35, která šla do prodeje v roce 2003. Sportovní sedan daleko přesahuje možnosti jejich Nissan Primera - G20, Nissan Skyline - G35 se stal okamžitým hitem, oceněným časopisem Motor Trend autem roku v roce 2003. Verze sportovně laděné FX35/45 crossover téhož roku využívá úspěchu G35. FX má stejný základ jako sportovní kupé G35 a designem je přiblížen americkému stylu. Po několika letech, řada výrobců začala vyrábět podobně stylizovaná auta. V roce 2004, Infiniti přidal pohon všech kol verzí G35 sport sedan ve snaze strhnout kupující od konkurence Audi a BMW.
Infiniti prodej a pověst nadále roste, Carlos Ghosn dodržuje svou vizi odpoutat Infiniti od kořenů Nissan. Nabídka byla rozšířena o FX35/FX45 SUV, a přebudovaný M35/M45 pro rok 2006. M35/M45 sbíral ocenění od automobilového tisku, vyhrál osm srovnávacích testů v Car and Driver a také byl jmenován jako nejlepší luxusní sedan v magazínu Consumer Reports. Model M45 má stejný motor jako vlajková loď Q45 a jeho úspěch odsunul Infiniti Q45 z první linie poprvé někdy v roce 2007, kdy se model M45 stal vlajkovou lodí. Infiniti M (2003 - 2005) a Infiniti G (počínaje rokem 2003) se v Japonsku nazývají Nissan Gloria a Nissan Skyline, Skyline a Gloria byl původně vytvořen v Prince Motor Company v roce 1955 - 1957, který získal Nissan v roce 1966.
Pro rok 2007 byla představena přepracovaná verze sedanu G35, a v roce 2008 následovala nová verze kupé společnosti G, G37. Kupé bylo poprvé představeno na New York International Auto Show. Také je vydán v roce 2008 nový kompaktní crossover Infiniti EX35. EX sdílí s G35 stejný motor: 3.5 litru, 228 kW, V6. Konkurenty jsou BMW X3, Land Rover LR2 a Acura RDX. Carlos Ghosn, prezident a generální ředitel společnosti Nissan Motor Co Ltd, ohlásil příchod Infiniti do Evropy na autosalonu v Ženevě 2008. Čtyři modely jsou nabízeny v Evropě: další generace Infiniti FX37 a Infiniti FX50 výkonný SUV, Infiniti G37, kupé Infiniti G37, a Infiniti EX37 crossover. Infiniti v Evropě sídlí v Rolle, Švýcarsko.
Aktuální modely
Všechny aktuální Infiniti kupé, sedany a crossovery jsou založeny na platformě Nissanu FM. Těžiště motoru je umístěno za předními koly. Toto umístění umožňuje rovnoměrnější rozložení hmotnosti, která je určena ke zlepšení brzdění, akceleraci a ovladatelnosti. To také snižuje protichůdný moment setrvačnosti. Jedinou výjimkou je QX56 full-size SUV, které jezdí na Nissan-F Alpha platformy.
- Infiniti G (convertible, coupe, sedan, AWD coupe, AWD sedan)
- Infiniti M (M35/M35x a M45/M45x variace)
- Infiniti EX35 (EX37 v Evropě)
- Infiniti FX (FX35 a FX50 variace)
- Infiniti QX56
Předcházející modely
- Infiniti M30 (Coupe a Convertible)
- Infiniti G20
- Infiniti G35 (Coupe a Sedan)
- Infiniti J30
- Infiniti I (I30, 1996-2001; I35, 2002-2004)
- Infiniti QX4
- Infiniti Q45
Elektrická vozidla
Infiniti představila svůj koncept automobilu Infiniti Essence, kde japonská automobilka nahlíží do budoucí linie hybridních elektrických vozidel v Evropě a ve Spojených státech.
Concept
- Infiniti Kuraza (Koncepce vozu, neplánuje pro výrobu)
- Infiniti Essence (Koncepce vozu, neplánuje pro výrobu)
Je vybaven 3.7L V6 benzínovým motorem s dvěma turbodmychadly o výkonu 324kW, elektromotor (tzv. 3D Motor) o výkonu 118 kW a 500 N m, v kombinaci 441kW.