Prince Skyline R30,R31,R32,R33,R34
R30
Název byl uveden do souladu s domácím japonským a světovými trhy se zavedením R30 série v srpnu 1981, který byl postaven na platformě Laurel C31. R30 je k dispozici ve dvou dveřních hardtop kupé, čtyř dveřový sedan, pěti dveřový hatchback (k dispozici pouze v R30 generaci), nebo čtyř dveřový. Všechny k dispozici ve 26 variantách R30 Skyline. Verze byly obvykle vybaveny čtyřmi kulatými zadními světly, které se staly pravidelným rysem navrženým Skyline. Motory různých parametrů jsou k dispozici, nejprve od 103 kW SOHC 6-válec turbo L20ET " 4-válec Z18S " 6-válec diesel RD28 " přes nový 16-ventilový DOHC motor FJ20 v roce 1981. Některé z vrcholu spec modelů jsou vybaveny adaptivním odpružením tlumičů, které mohly být upraveny za jízdy, to je prvně na sériově vyráběných vozidlech JDM. Z18S motor byl nahrazen novějším CA18E. Modernizovaná vnitřní výbava, nový přední a zadní nárazník, dveře s bočními zrcátky (nahrazující staré 'hokejky' na blatnících) a kouřová koncová světla.
Výroba | 1981-1985 |
---|---|
Místo | Tochigi, Tochigi, Japan |
Karoserie |
4-dvéřový sedan 2-dvéřový coupe 5-dvéřový hatchback 5-dvéřový station wagon |
Pohon | FR |
Motor | 1.8 L Z18S 1.8 L CA18E 2.0 L Z20E 2.8 L LD28 2.0 L L20E 2.0 L L20ET 2.4 L L24E 2.8 L L28E 2.0 L FJ20E 2.0 L FJ20ET |
Související | Nissan Laurel |
Paul Newman Version
Paul Newman verze R30 byla vydána k oslavě mezi Nissanem a hercem Paul Newmanem, který se objevil v propagačních materiálech a také v závodech společnosti 1970 - 1980. Newman Skyline byl prostě nejlepší spec GT-ES, turbo s podpisem ,výšivkou a obtisky a je stále vyhledávaným mezi sběrateli dodnes v Japonsku.
RS
Přestože má přibližně stejný výkon jako L20ET-poháněl modely GT-ES, verze Skyline původně známá jako 2000RS byla zahájená v říjnu 1981 s hmotností jen 1130 kg. Ty byly vybaveny atmosférickým sáním 4-ventily na válec DOHC motor FJ20E s výkonem 110 kW při 6000 ot. / min a 181 N m točivého momentu při 4800 ot. / min. V únoru 1983 DR30 obdržel významné zvýšení výkonu s použitím FJ20ET přeplňovaným motorem 2000RS Turbo. Přední brzdy byly také výrazně modernizované na zvládnoutí zvýšeného výkonu. Nyní se 140 kW výkonu při 6400 ot. / min a 225 N m točivého momentu při 4800 ot. / min, FJ20ET byl nejsilnější motor japonské produkce své doby.Nissan se snažil pozvednout status DR30 Skyline a jejich nová vlajková loď s ohledem na tento úspěch získala dostatečné množství změn, kterými se odlišuje od menších modelů Skyline v srpnu 1983. Vybavení interiérů byl výrazně aktualizován, a zahrnuje elektrické ovládání oken, klimatizaci a posilovač řízení je standart. Pohotovostní hmotnost je asi 1250 kg. Ale zdaleka nejvýraznější změnou RS byl nový unikátní přední část, kterému se přezdívalo Tekamen. Reflektory byly výrazně štíhlejší, a namísto tradiční mřížky se kapota svažuje ke dvěma úzkým štěrbinám nad facelifted předního nárazníku. S turbodmychadlem FJ20ET modely byly přejmenovány na RS-Turbo X. Další změny byly provedeny v roce 1984, zejména přidáním mezichladiče, revidovaný kompresní poměr a výfukové turbodmychadlo s motorem FJ20ET poháněl model, nyní známý jako RS-X Turbo C se zvýšeným výkonem na 151 kW výkon při 6400 ot. / min a 245 N m točivého momentu při 4400 ot. / min.K tomuto dni FJ20-poháněl R30 Skyline a zůstává kultovním autem doma i v zahraničí (dosud existují specializované "one make" Drag soutěže pro tento model v Japonsku), a je připočítán s omlazení značky Skyline na začátku 1980. To také připravilo cestu pro případné re-zavedení legendárního GT-R znaku, který výrazně chybí od konce roku výroby C110 Skyline v roce 1973. RS dosáhl mírného úspěchu v australském závodě sériových vozů v polovině-1980 s vítěznou Nissan 1986 australských výrobců 'Championship a sdílené vítězství v roce 1987 australských výrobců' šampionát s BMW.
Modely: (Japan)
- 1800TI - 1.8 L Z18S SOHC, (77 kW), později model 1.8 L CA18S SOHC, (77 kW)
- 2000TI - 2.0 L CA20E SOHC
- 2000TI - 2.0 L Z20E SOHC
- 280D GT - 2.8 L LD28 SOHC Diesel
- 2000GT a Passage - 2.0 L L20E SOHC
- 2000GT Turbo, Passage a Paul Newman Version - 2.0 L L20ET turbo, (103 kW, 206 N m)
- RS - 2.0 L FJ20E DOHC, (112 kW, 181 N m)
- RS-X a RS-X Turbo C - 2.0 L FJ20ET DOHC turbo, (140 až 151 kW, 225 až 245 N m)
R31
R31 Skyline v roce 1986 měl přirozený vývoj z tvaru R30, ale i ten byl volně založený na platformě Laurel (C32). Design byl o něco větší než předchozí. Byl k dispozici jako sedan, Hardtop sedan, kupé a kombi. Známý jako "Seventhsu" nebo jednoduše "7. Sukairain" od vlastníků, vzhledem k jeho 7. generace Skyline. Skyline R31 představil mnoho nových technologií a funkcí. HR31 byl první Skyline vybaven novým RB-sérií motorů. R31 RB motory jsou často označovány jako "Red Top" motory, protože mají červené kryty vaček. Tam byly tři varianty. Nejstarší série DOHC motory RB s použitím NICS (Nissan Induction Control System) systémem. Novější verze používají ECCS (Electronically Concentrated Control System) řízení motoru. Nissan RD28, 2.8 řadový šestiválcový motor, vybavený pro dieselové volby. Technologický prvně na R31 bylo zavedení proprietárního 4-kol systému Nissan, přezdívaný HICAS (High Capacity Active Steering). R31 série byl také jediný model v rodině Skyline s funkcí 4-dveřový hardtop. Tyto modely se obecně badged jako Passage GT.
R31 Skyline byl vyráběn také v Austrálii, s motorem 3,0 l (RB30E) je k dispozici v sedanu nebo kombi, stejně jako 4-valcová verze s názvem Nissan Pintara. Vůz měl stejný styl jako přední kupé a sedan-jediný rozdíl je, že postrádal čtyři kulatá brzdová světla, která byly v souladu s konstrukčními prvky, Skylinu (s výjimkou pro R31 sérii jedné / dvou, které měly obdélníková zadní svěla, která byla rovněž na Pintara). Tyto vozy byly vyrobeny v Austrálii kvůli těžkým dovozním právním předpisům, které by jinak byly drahé.
R31 Skylines se také vyráběl a prodával v Jižní Africe s karosérií 4-dveřový sedan v letech 1987 až 1992. Byly to poslední Skyline v Jižní Africe. Pohonnými jednotkami byly RB30E 3,0 řadový-6 motor, RB20E 2,0 řadový-6 motor nebo CA20S 4-válec motor.
1988-1990 Nissan Skyline (R31) Executive sedan
Výroba | 1985-1989 |
---|---|
Místo | Tochigi, Tochigi, Japan |
Karoserie |
4-dvéřový sedan 4-dvéřový hardtop 2-dvéřový coupe 4-dvéřový station wagon |
Pohon | FR pohon |
Motor | 1.8 L CA18I 2.0 L CA20E 2.0 L RB20E 2.0 L RB20ET 2.0 L RB20DE 2.0 L RB20DET 2.0 L RB20DET-R 3.0 L RB30E 2.8 L Diesel RD28 |
Související | Nissan Laurel Nissan Leopard F31 Nissan Pintara |
GTS-R
Konečná verze R31 se RB20DET-R powered HR31 GTS-R Coupe bylo sestaveno 800 aut, aby získali homologaci pro skupinu Touring závodní auto. Byla to přepracovaná verze normálního RB20DET s mnohem větším turbodmychadlem s ocelovými trubkami výfukového potrubí motoru, stejně jako mnohem větším vpředu upevněným mezichladičem. Tovární verze-154 kW, Závodní- 343 kW ve skupině A
Modely: 'Japan'
- 1800I - 1.8 L CA18(i) SOHC, 100 hp (75 kW)
- Passage GT-D - 2.8 L Diesel RD28 SOHC, 92 hp (68 kW, 173 N m)
- Passage GT - 2.0 L RB20DE DOHC, 155 hp (114 kW)
- Passage GT Turbo - 2.0 L RB20DET DOHC turbo, 180 hp (133 kW, 225 N m)
- GTS - 2.0 L RB20DE DOHC, 155 hp (114 kW)
- GTS Turbo - 2.0 L RB20DET DOHC, 180 hp (133 kW, 225 N m)
- GTS-X - 2.0 L RB20DET DOHC turbo, 190 hp (141 kW, 240 N m)
- GTS-R - 2.0 L RB20DET-R DOHC turbo, 210 hp (154 kW, 245 N m)
- GTS Autech - 2.0 L RB20DET-R DOHC turbo, 210 hp (154 kW, 245 N m)
'Austrálie'
- Pintara - 2.0 L CA20E, 102 hp (78 kW, 160 N m)
- GX, Executive, GXE, Silhouette, Ti - 3.0 L RB30E SOHC, 155 hp (114 kW, 247 N m)
- GTS1 - 3.0 L RB30E SOHC, 176 hp (130 kW, 255 N m)
- GTS2 - 3.0 L RB30E SOHC, 190 hp (140 kW, 270 N m)
'Jižní Afrika'
- 2.0GL, 2.0GLE - 2.0 L CA20S, 106 hp (78 kW, 163 N m)
- 2.0SGLi - 2.0 L RB20E SOHC, 115 hp (85 kW, 174 N m)
- 3.0SGLi - 3.0 L RB30E SOHC, 171 hp (126 kW, 260 N m)
R32
HCR32 Skyline debutoval v květnu 1989. Ten byl k dispozici buď jako 2-dveřové kupé, nebo 4-dveřový hardtop sedan. R32 představoval několik verzí RB-série řadový-6 motor, které měly ECCS vstřikovací systém. Také byl k dispozici 1800 ccm 4 válec GXI model. Většina modelů s HICAS systémem. 2.5 litrová verze se stala jedním z prvních vozů v Japonsku s funkci 5-stupňovou automatickou převodovkou. GTS-t typ M měl větší-16 palcová kola, čtyř pístové třmeny vpředu a dvojité pístové vzadu. ABS byl dobrovolný (s výjimkou pro GT-R), viskózní LSD byl standardní pro všechny modely turbo a volitelný pro všechny GXI. Nissan také vyprodukoval 100 australských modelů R32.
Nissan Skyline R32 GT-R
Výroba | 1989-1994 |
---|---|
Místo | Tochigi, Tochigi, Japan |
Karoserie |
4-dvéřový sedan 2-dvéřový coupe |
Pohon | Motor ve předu, rear-wheel drive / all-wheel drive |
Motor | 1.8 CA18I 2.0 L RB20E 2.0 L RB20DE 2.5 L RB25DE 2.0 L RB20DET 2.6 L RB26DETT (GT-R) |
Převodovka | 5-rychlostní automatická 5-rychlostní manuální |
Pohotovostní hotnost |
1320 kg (type-m) 1430 kg (GT-R) |
Palivová nádrž |
60 litrů (ne GT-R), 75 litrů (GT-R) |
Související | Nissan Laurel Nissan Cefiro |
R32 Modely:
- GXi Type-X - 1.8 L CA18i , 67 kW
- GTE Type-X - 2.0 L RB20E, 93 kW, 152 N. m
- GTS Type-X, S, J - 2.0 L RB20DE, 115 kW, 154 N. m
- GTS-25 Type-X, S, XG - 2.5 L RB25DE, 134 kW, 231 N. m
- GTS-t Type-M - 2.0 L RB20DET turbo , 158 kW, 263 N. m
- GTS-4 - 2.0 L RB20DET turbo, 158 kW, 263 N. m
- Autech Skyline - 2.6 L RB26DE , 162 kW, Autech Version - auto only
- GT-R - 2.6 L RB26DETT twin-turbo, 206 kW, 368 N. m zvaný NISMO,N1, V-Spec, and V-Spec II verze
- NISMO S-Tune
GT-R
GT-R se vrátil s dvojitým turbodmychadlem s keramickými all-koly, elektronicky řízeným pohonem všech kol a 206 kW při 6800 ot. / min. RB26DETT motor má skutečný výkon ~ 320 koní, ale "japonský výrobce automobilů 'gentlemanskou dohodu", nesmí překročit 206 kW (276 koní). Motor byl určen pro 500 koní v závodní výbavě, a přiškrcením toku výfukových plynů je zvýšeno omezení i ECU. Elektronická kontrola měla podpořit malé fyzické omezení v kontrolní linii. To bylo označeno žlutě, takže nový majitel je mohl odstranit a tím zvýšení výkonu. Po tomto navýšení se autu přidalo ~ 230 kW a z 0-100kmh za 4.7 sekund a čtvrt míle 12,8 sekundy.
GT-R má podstatně větší intercooler, větší brzdy a hliníkové kryty a přední kapotu. Jiné charakteristické znaky mají přední a zadní podběhy kol. Příznivější sedadla a digitální hodiny, které byly odstraněny z vnitřku přístroje clusteru. Hodiny byly nahrazeny moment metrem,který udává, kolik točivého momentu je dodáno do předních kol (0% -50%). R32 GT-R dominuje v závodech japonských cestovních vozů (JTCC), vyhrál 29 závodů z 29 startů. R32 GT-R byla zavedena do australského šampionátu cestovních vozů v roce 1990 a okamžitě ukončil panování Ford Sierra Cosworth. Bathurst 1000 vyhrál v roce 1991 & 1992. Tento úspěch vedl australský motoristický tisky přezdívat auto Godzilla "monstrum z Japonska". Takový byl GT-R dominantní, že je viděn některými jako významný faktor v zániku skupiny A Touring závodních automobilů. JTCC byla podobně zasažena R32 GT-R, a brzy po roztříštění, což vede k přechodu na Supertouring kategorii a také nepřímo do kategorie GT500 dnes.
R33
R33 Skyline byl představen v srpnu 1993. Mírně těžší než R32, je k dispozici v kupé a sedan bodystyles. Všechny modely nyní používají 6-válcové motory. Některé modely byly vybaveny novou verzí HICAS 4 -- koly systém s názvem Super HICAS. Tento počítačově řízený systém byl poprvé použit na R32 GTR. Super HICAS používá elektrických pohonů směřovat dozadu, na rozdíl od hydraulických HICAS. Jako možnost aktivně omezený prokluz rozdíl byl k dispozici místo standardních viskózní LSD. Tato nová jednotka zamkne zadní diferenciál, pokud zjistí, že byla na voze ztracena trakce. Aktivní LSD je standartní pro všechny V-spec R33 GT-R Skylines a byl také k dispozici u některých ECR33 modelů GTS25t, tyto mohou být identifikovány-LSD a SLIP světly na tachometru. RB25DE a také RB25DET motory jsou vybaveny NVCS (variabilní časování sací vačkové hřídele). NVCS vybavené RBs mají bouli na předním krytu vačky. Při oslavách svého 40. výročí, Nissan představil velmi vzácné 4 dvéřové GT-R. Dvě verze 4-dveře GT-R jsou k dispozici od dceřiných společností Nissan: první vyrobila Autech, a druhý byl společný Autech / Nismo projekt.
R33 wagon na voze byl představen v září 1996 s názvem Stagea. To byl jiný druh karoserie než R33 a R34, a (s výjimkou & RS čtyři varianty autech) byla k dispozici pouze s automatickou převodovkou. Stagea s pohonem všech kol, manuální převodovkou na Nissan R33 platformě s motorem RB25DET. Předpokládá se, 5 rychlostí AWD Skyline vybaven RB25DET by bylo příliš blízko k výkonu mnohem dražší GT-R.
Nissan Skyline R33 GT-R
Výroba | 1993-1998 |
---|---|
Místo | Tochigi, Tochigi, Japan |
Karoserie |
4-dvéřový sedan 2-dvéřový coupe |
Pohon | Front engine, rear-wheel drive / all-wheel drive |
Motor | 2.0 L RB20E 2.5 L RB25DE 2.5 L RB25DET 2.6 L RB26DETT (GT-R) 2.8 L RBX-GT2 (400R) |
Převodovka | 4-rychlostní automatická 5-rychlostní manualní 5-rychlostní automatická |
Pohotovostní hmotnost |
1390 kg (GTS25-T) 1530 kg (GT-R) |
Palivová nádrž |
22 gallons |
Související | Nissan Laurel Nissan Stagea |
R33 models:
- HR33 GTS - 2.0 L RB20E SOHC, 130 PS (96 kW, 172 N m)
- ER33 GTS25 - 2.5 L RB25DE DOHC, 190 PS (140 kW, 231 N m)
- ENR33 GTS-4 - 2.5 L RB25DE DOHC, 190 PS (140 kW, 231 N m) AWD
- ECR33 GTS25T - 2.5 L RB25DET DOHC turbo, 250 PS (184 kW, 294 N m)
1996
Skyline R33 (Series 2). Airbagy řidiče a spolujezdce se staly standardem v roce 1996. Pro motor RB25DET se systém zapalování také změnil, modul zapalování byl nahrazen inteligentní zapalovací cívkou (Ignitor vestavěné do cívky) a ECU. Turbo RB25DET také dostal nylonové kola kompresoru. Mezi kosmetické změny patří dva zužující se světlomety, (které byly již v Series 1), kapota, re-tvaru náběžné hrany, aby se vešly nová světla a přední nárazník s upraveným tvarem, aby odpovídal spodnímu okraji nových světel. Pozdější modely Series 2 také měli možnost výbavy Active-LSD. R33 ukončil výrobu v březnu 1998 s 40. výročí R33 Series 2 ...
GT-R
BCNR33 GT-R verze měla stejný motor, jakým RB26DETT BNR32 byla vybavena, ale točivý moment byl zlepšen úpravou turba a potrubí. Od R33 a výš, všichni GT-R obdržely brzdy Brembo. V roce 1995 GT-R obdržel vylepšenou verzi RB26DETT, ATTESA-ETS systém pohonu všech kol, a Super HICAS all-koly. Limitovaná edice byla vytvořena v roce 1996, tzv. Nismo 400R, která měla výkon 400 koní (298 kW) cestovně-naladěné verze Le Mans motor Nissan se silnější šestistupňovou převodovkou Getrag.
Modely:
- GT-R - 2.6 L RB26DETT DOHC twin-turbo, 224 kW, 375 N m (advertised as 280 PS) AWD
- GT-R LM - 2.6 L RB26DETT DOHC twin-turbo, 305 PS (224 kW) FR
- NISMO 400R - 2.8 L RBX-GT2 DOHC twin-turbo, 400 PS (294 kW, 478 N m) AWD
- 4Dr.GT-R Autech.version - 2.6 L RB26DETT DOHC twin-turbo, 224 kW, 375 N m (advertised as 280 PS) AWD
R34
V květnu 1997, HR/ER/BNR34 řešili mnohé nad změnou od R32 do R33, s větším důrazem na sportovní účinné a šetrné k životnímu prostředí-RB25DET NEO motor. R34 GT pohání RB20DE NEO, spolu s 5-stupňovou převodovkou. Ve svém místě, Nissan vyrábí 4-rychlostní převodovku Tiptronic, pro všechny automatické verze (s výjimkou základní 2.0L, který má standardní 5 stupňovou převodovku). R34 motoru udržuje celkové uspořádání-řadový šestiválec s uspořádáním válců, vačkové hřídele, dvojitou hlavou a čtyřmi-ventily na válec a dvěma turbodmychadly. Stejně jako dříve, plyn komora má šest samostatných škrtících klapek (jeden na válec), izolovat každý válec motoru od ostatních a chovají se jako šest samostatných jedno-válcové motory. Nissan elektronicky řízené čtyř-systém pohon kol "ATTESA-E TS-PRO" je speciálně navržen pro silniční i závodní dráhy. Systém byl navržen pro použití na vysoce rychlostní silnice, má řadu senzorů a dvě centrálně řízené multi-mokré kotoučové spojky s cílem optimalizovat rozdělením točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Eliminuje nedotáčivost a umožňuje optimální přilnavost a stabilitu při akceleraci, brzdění a zatáčení. Nissan Skyline R34 GTR snížil váhu v mnoha oblastech. Z kola z lehkých slitin, které šetří více než 7,7 kg, zadní difuzor vyrobený z lehkých uhlíkových vláken.
Nissan Skyline R34 GT-R
Výroba | 1998–2002 |
---|---|
Místo | Tochigi, Tochigi, Japan |
Karoserie |
4-dvéřový sedan 2-dvéřový coupe |
Pohon | Front engine, rear-wheel drive / all-wheel drive |
Motor | 2.0 L RB20DE 2.5 L RB25DE 2.5 L RB25DET 2.6 L RB26DETT |
Převodovka | 4-rychlostní automatická 5-rychlostní manualní 6-rychlostní manualní |
Pohotovostní hmotnost |
1540 kg (GT-R) 1410 kg (GT-T) |
Související | Nissan Laurel Nissan Stagea |
Modely:
- GT - 2.0 L RB20DE NEO , 155 ps (114 kW)
- 25 GT, GT-X, GT-V - 2.5 L RB25DE NEO, 200 ps (147 kW)
- GT-FOUR - 2.5 L RB25DE NEO, 200 ps (147 kW) AWD
- GT-T - 2.5 L RB25DET NEO turbo, 280 hp (206 kW, 343 N m)
GT-R
GT-R se objevil v roce 1999, s revidovaným podvozkem a dalšímí aktualizacemi. R34 turbodmychadlo dostalo kuličková ložiska. Turbodmychadla R34 N1 měla kovové výfukové kolo, kuličková ložiska a střední část. Byla používána 6-stupňová převodovka Getrag byla. Mezichladič měl teplotní čidlo ve V-spec modelu.
MODELY:
- GT-R - 2.6 L RB26DETT twin-turbo, 332 PS (244 kW, 392 Nm) (advertised as 280)
- GT-R V-Spec - Dodatečné aero díly, chlazení brzd, diffuser.
- GT-R V-Spec II - Kapota z uhlíkových vlák s potrubím NACA.
- GT-R N1 - Blueprinted N1 motor, ne A/C, ne stereo, ne zadní stěrač, základní vnitřní výbava. (only 45 made)
- GT-R M-Spec - Kožený interiér, měkčí odpružení s dálkovým ovládáním tlumičů, vyhřívaná sedadla.
- GT-R V-Spec II Nür - As above V-Spec II + N1 motor, 300 km/h speedo. (only 750 made)
- GT-R M-Spec Nür - As above M-Spec + N1 motor, 300 km/h speedo. (only 250 made)
- GT-R NISMO R-tune
- GT-R NISMO Z-tune - 2.8 L RB26DETT Z2 twin-turbo, 368 kW, 540 Nm) Z1 a Z2 (Only 20 made)