Počátky Nissanu a vývoj
Nissan Motor Company, je japonský výrobce automobilů se sídlem v Japonsku. Dříve uváděné na trh vozidla pod značkou "Datsun" a je jedním z největších výrobců automobilů.
Od srpna 2009 se globální ústředí společnosti nachází v Niši-ku v Yokohamě. V roce 1999 vstoupil Nissan do spojenectví s Renault SA z Francie, která vlastní 44,4% Nissanu od roku 2008. Nissan patří mezi tři největší asijské (také známý jako japonské Big 3 Automakers) rivaly "velké trojky" v USA, zatím je třetí největší japonskou automobilkou. Dále vyrábí luxusní značky Infiniti.
Nissan VQ motory, konfigurace V6, které figurovaly mezi 10 Ward Nejlepší motory po dobu 14 let, od jeho počátku výroby. Nákladní vozidla a autobusy výrábí "Nissan Diesel," to je samostatná společnost v Nissan Motors.
Počátky názvu Datsun od roku 1914 Název byl složen z jmen členů rodinné firmy- Kenjiro Den , Rokuro Aoyama , Meitaro Takeuchi. Nissan Model Phaeton 70, 1938 byl přejmenován na Kwaishinsha Motorcar Co v roce 1918, a znovu na DAT Motorcar Co v roce 1925.
DAT Motors vyráběl kamiony DAT a Datsun osobní automobily. Převážná většina její produkce byly kamiony, vzhledem k téměř nulovému-spotřebitelskému trhu pro osobní automobily v té době. V začátcích v roce 1918, byly první vozy DAT vyráběné pro vojenský trh. Kvůli nízké poptávce na vojenském trhu v roce 1920, byla DAT donucena se sloučit v roce 1926 s japonskem dvojkou výrobce kamionů - Jitsuyo Motors.
V roce 1926 se DAT Motors sloučil s Jitsuyo Jidosha Co, Ltd . Jitsuyo Motors (založena roku 1919 jako dceřiná společnost Kubota), aby se stal DAT Automobilovou Manufacturing Co, Ltd, DAT vyšel s novým malým autem, první "Datson", což znamená "Syn DAT". Později v roce 1933 poté, co Nissan převzal kontrolu nad DAT Motors, poslední slabiku Datson byla změněna na "slunce", protože "syn" také znamená "ztráty" v japonštině, proto jméno "Datsun".
Název Nissan byl poprvé použit v roce 1930. V roce 1939 se prvním předsedou stal Yoshisuke Aikawa. V roce 1928 založil Yoshisuke Aikawa holdingovou společnost Nippon Sangyo (Japonsko Industries nebo Nippon Industries). "Název 'Nissan' vznikl během roku 1930 jako zkratka používaná na tokijské burze pro společnost Nippon Sangyo.
Tato společnost byla slavná Nissan "Zaibatsu" (kombinovat), která zahrnoval Tobata Casting a Hitachi. V této době Nissan vlastnil slévárny a výrobu autodílů, ale Aikawa nevstoupil do automobilové výroby až do roku 1933. Nissan nakonec vlastnil 74 firem, a stal se čtvrtou největší v Japonsku za druhé světové války. V roce 1931 koupil Aikawa kontrolu a tím i podíly v DAT Motors, a pak v roce 1933 sloučil Tobata Casting/automobilové díly/ s DAT Motors. Jak se Tobata Casting stala společností Nissan, začala výroba automobilů Nissan.
Nissan Motors byla založena v roce 1934. Akcionáři nové společnosti však nebyli nadšeni vyhlídkami automobilového průmyslu v Japonsku a tak Aikawa vykoupil všechny Tobata Casting akcie (s použitím kapitálu z Nippon Industries) v červnu 1934. V této době se Nissan Motors skutečně stal vlastnictvím Nippon Sangyo a Hitachi. Nissan vyráběl nákladní auta, letadla a motory pro japonskou armádu. V letech (1947 - 1948), název společnosti byla jen krátce Nissan Heavy Industries Corp.
Vztah s Ford Motor Company Od 1993-2002 Nissan spolupracuje s Fordem na spotřebitelském trhu- minivan : Mercury Villager a Nissan Quest. Dva minibusy byly vyrobeny všechny ze stejných částí a byly prakticky totožné až na několik kosmetických rozdílů. V roce 2002, Ford ukončil Villager, aby vytvořil prostor pro budoucí Freestar a Monterey. Nissan vytáhl novou verzi Quest v roce 2004, který byl navržen doma a již neměl žádnou spojitost s žádným modelem Ford.V roce 1992, re-Nissan Terrano zahájila svou výrobu s pohonem čtyř kol, která byla opticky a mechanicky shodná s Ford Maverick. Oba vozy byly postaveny ve Španělsku, i když výroba Maverick byla přerušena v roce 1998 díky neuspokojivé poptávce, Terrano pro svůj silný úspěch zůstala ve výrobě až do roku 2005, kdy ho nahradil Nissan Pathfinder.
Spojení s Austin Motor Company Jako Hino a Isuzu, ale na rozdíl od Toyoty, Nissan spolupracuje se sídlem evropské společnosti pro získání přístupu k automobilovým a konstrukcím motorů. Nissan vybral Austin ze Spojeného království, který se později stal British Motor Corporation s jeho sloučení s Morris, Nissan začal stavět Austin 7s v roce 1930, ale oprávněnost jejich licence v té době je diskutabilní. Později, v roce 1952, Nissan Motor Company vstoupil v dobře zdokumentovaný-právní spor s Austin. Nissan shromáždil 2000 Austins a dovážel částečně smontované sady a ty byly prodávány v Japonsku pod značkou Austin. Dohoda vyžadovala po Nissanu, aby všechny části Austinu vyráběla do tří let, Nissan cíl splnil. Nissan dodával na trh Austins po dobu sedmi let. Tato dohoda také dala Nissanu práva k užívání patentů Austin, které Nissan použi k vývoji svých vlastních motorů, pro řadu vozů Datsun. V roce 1953 byl prodáván brity postavený Austins, ale v roce1955 - Austin A50 byl kompletně vyráběn Nissanem a měl o něco větší podvozek a s novým motorem-1489 ccm byl na trhu v Japonsku. Nissan vyrobil 20.855 Austins od 1953-1959.
Vývoj motoru Nissan dále rozvíjel svoji vlastní moderní konstrukcí motorů. Špice Austin-odvozené motory- byl nový design řady motorů v roce 1967. Také v roce 1967 Nissan představil svůj nový vysoce moderní čtyřválcový (OHC) Nissan L motor, který při podobných Mercedes-Benz OHC návrhů byl navržen zcela nový motor Nissan. Tento motor poháněl nový Datsun 510, který získal Nissanu jméno na celosvětovém trhu sedan. Pak, v roce 1970 představil Nissan Datsun 240Z sportovní vůz, který používá šesti válec- varianta motoru řady L. 240Z měll okamžitý ohlas a pozvedl Nissan na světovém postavení na automobilovém trhu.
Fúze s Prince Motor Company v roce 1966. Nissan sloučením s Prince Motor Company rozšířil nabídku automobilů, včetně Skyline a Gloria. Jméno princ bylo nakonec upuštěno s postupným Skylines Glorias nesoucí název Nissan - nicméně, "princ" se stále používá v názvu některých prodejců Nissan v Japonsku. Nissan představil novou luxusní značku na americkém trhu na počátku roku 1990 s názvem Infiniti.
Zahraniční expanze V roce 1950, Nissan udělali vědomé rozhodnutí expandovat na trhy po celém světě. Vedeni Nissan Datsun si uvědomili mezery potřeby malých aut na trzích, jako je Austrálie a největšího světového trhu s automobily Spojených států. V roce 1958 poprvé ukázalil automobil na auto show v Los Angeles.. V USA vznikla v roce dceřiná společnost, Nissan Motor Corporation USA,, v čele s Yutaka Katayama. Neustálým zlepšováním spolu s elegantním italským designem a rozšířením sportovními vozy jako Datsun roadster Fairlady, Datsun 510 a world-class Datsun 240Z, do roku 1970 se stal Nissan jeden z největších světových vývozců automobilů.
V důsledku ropné krize v roku 1973 postavili nové továrny v Mexiku, Austrálii, Tchaj-wan a Jižní Africe. Firmu se sídlem a montáží ve Spojených státech v roce 1980, závod v Smyrna, Tennessee. Toto zařízení postavené jen na první nákladní automobily a SUV, jako je 720, Hardbody a Pathfinder, ale od té doby bylo rozšířeno na výrobu automobilů několika typů. Závod na výrobu motorův Decherd, a nejnověji druhý montážní závod v Canton, Mississippi.
S cílem překonat vývozní cla a poplatky za dodávku svým evropským zákazníkům, Nissan uvažovat o zřízení zařízení uvnitř hranic Evropy. Po rozsáhlé revizi, bylo ve Washingtonu vybráno Spojené království kvůli místní dostupnosti vysoce kvalifikované pracovní síly a své poloze v blízkosti velkých přístavů. Elektrárna byla dokončena v roce 1986 jako dceřiná společnost Nissan Motor Manufacturing (UK) Ltd Od té doby je to nejproduktivnější závod v Evropě. Finanční obtíže v roce 1980 způsobily konec výroby v Austrálii.
Nissan Titan byl vyráběn v roce 2004 jako full-pickup truck pro severoamerický trh, s Armada Nissan a Infiniti QX56 SUV. Titan s 32 ventil 5,6 L VK56DE motor V8, s výkonem 317 koní, a je schopen utáhnout skoro 4,5 tun. Nissan Titan přichází ve čtyřech základních úrovních: XE, SE, Pro-4X, a LE. Úrovně vybavenosti jsou kombinací funkcí nabízených na náklaďák. Byla uvedena do Edmunds.com za nejlepší full-size truck. Titan byl nominován na North American Truck of the Year Award za rok 2004.
Aliance Renault v roce 1999 s Nissanem čelí vážným finančním obtížím. Nissan vstoupil do aliance s Renaultem SA Francie dne 27. březen 1999. Renault-Nissan Alliance je první svého druhu, zahrnující japonského a francouzského výrobce automobilů, z nichž každý má své vlastní odlišné firemní kultury a identity značky. Ve stejném roce byl jmenován Renaultem vlastní Chief Operating Officer, Carlos Ghosn, jako provozní ředitel společnosti Nissan a mál 22,5% podíl ve společnosti Nissan Diesel. Renault drží 44,3% akcií Nissanu, zatímco Nissan drží 15% akcií společnosti Renault.