DATSUN-zrození
DATSUN
Značka Datsun vnikla spojením dvou japonských automobilek, DAT Automobile Co. a Jitsuyo Automobile Co. Tato nová společnost DAT Automobile Manufacturing Co. nakonec vytvořila značku Datsun. Krátce po prvním voze Datsun, který byl vyroben v roce 1931, Nippon Sangyo holdingová společnost, která si přeje vstoupit do automobilového podniku, přebírá DAT v roce 1933. Příští rok Nippon Sangyo změní název automobilky na Nissan Motors. Zbytek je historie a dnešní společnost je známá jako Nissan Motor Co Ltd.
Kwaishinsha
1911 1. července: Masujiro Hashimoto zakládá podnik (Kwaishinsha - 'moderní auto') s členy rodinné firmy: Den, Aoyama a Takeuichi. DAT iniciály jsou nakonec použíty na název vozu.
1912: Hashimoto staví první prototyp auta DAT.
Říjen 1913: Druhé auto, DAT 1, Masujiro Hashimoto je v pravo.
Březen 1914: DAT 1 byl oceněn bronzovou medailí v Tokiu na Taisho Expo
* Motor V2 , výkon 10 HP, nejvyšší rychlost 32mph
1914: Kwaishinsha Automobile Works (automobilové závody) mají sídlo v Tokiu. Prý je to první japonskou vládou registrovaná automobilka.
1915: Je vyroben DAT 31
* Motor 2l, 4 válcový
1916: Je vyroben DAT 41. Výroba trvá do roku 1926.
* Motor 2,3l, výkon 15 HP
Srpen 1918: Reorganizace na Kwaishinsha Automobile Co, Ltd s kapitálem 600.000 jenů. Cílem bylo prodat první generaci DAT 41 majetným zákazníkům.
DAT Co.
1925: Kwaishinsha je reorganizována na DAT Automobile Co, Ltd
Fúze DAT a Jitsuyo
1926 2. září: DAT a Jitsuyo se spojily a vytvořily DAT Automobile Manufacturing Co. Centrála se nachází v Ósace. Jitsuyo, tváří v tvář silné konkurenci ze strany Ford a GM v Japonsku a prodeji jen asi 150 vozů ročně, bylo toto spojení nevyhnutelné. Naproti tomu DAT byl v té době významným dodavatelem nákladních vozů pro japonskou armádu, a tak byl v lepší ekonomické situaci, než Jitsuyo.
1928: DAT 91 plánovaný (500cc class)
1929: DAT 91 experimentalní zkoušky.
Srpen 1930: Dokončen prototyp DAT 91.
1930: Bylo vyrobeno 137 vozů DAT 41, DAT 51, a DAT 61. DAT 91 design malého automobilu (Datson) je dokončen s použitím motoru 500cc. Produkce je zamýšlena.
Nippon Sangyo
1928:Yoshisuke Aikawa zakládá holdingoou společnost Nippon Sangyo (Japonsko / Nippon Industries). Aikawa má vášeň v autech, a jeho společnost má zájem na nákup nebo převzetí jiných zavedených společností.
Převzetí DAT
1931:Nippon Sangyo vlastní slévárny a je mimo jiné výrobcem autodílů, ale nevěnuje se automobilové výrobě. Aikawa Yoshisuke nakupuje kontrolní podíly v DAT Motors.
První vozy Datsun ►►►