Gloria S40 a S44
16. 10. 2009
PRINCE GLORIA S40 a S44
V roce 1962 Prince představil S40 Gloria. To byl první 6-válec Prince, nabízející aktualizovaný řadový 4válec, 94 hp (70 kW) 1.9L G-2, nebo řadový 6válec variantu známou jako S41 Gloria 6. Tento nový motor, tzv. G-7, s výkonem 106 hp (79 kW) a novou hlavou SOHC. Gloria měl nezávislé zavěšení vpředu a de Dion na zadní nápravě. Prototyp druhé generace Gloria má mnoho podobností s designem Chevrolet Corvair, takže vůz byl kompletně přepracován. V říjnu 1962 na 9. All-Japonsko Auto show, byl 2.5L motor G11 prezentován. V červnu 1963 první sériově vyráběný SOHC 6válcový motor byl zaveden, známý jako G7 a byl montován v Super Gloria 6, model S41D-1. Stejný motor byl použit v Gloria 6 Estate a komerční dodávce. V květnu 1964 začal prodej Grand Gloria S44P. Toto vozidlo bylo vybaveno elektrickým ovládáním oken a 2,5 litrovým motorem. Na druhém Japonsko Grand Prix T-IV třídy vyhrál G7B-R Gloria Super s 6válcovým motorem závod v instalaci Skyline. V srpnu 1966 se Nissan Motor Company spojil s Prince Motor Company a Gloria byla známá jako Nissan Gloria Prince. Tehdejší japonský císař uvedl speciální verzi Gloria, známou jako Nissan Prince Royal. S44 Gloria byl dostupný s motorem G11 2500 cc.
Prince gloria super6 41 (1966)
Prince Gloria S40
Výroba | 1962-1967 |
---|---|
Karoserie |
4-dvéřový sedan |
Pohon | FR |
Motor | Řadový-6 2.5 L G-11 Řadový-6 2.0 L G7 Řadový-4 1.9 L GB30 |
Převodovka | 4 rychlostní manuální |
Rozvor | 2,680 mm |
Délka | 4,650 mm |
Šířka | 1,695 mm |
Výška | 1,480 mm |
Pohotovostní hmotnost |
1,295 kg |
Sovisející | Nissan Skyline |