Prince Skyline C10,C110,C210
C10
C10 série z roku 1968, byl uveden na trh se znakem Nissan. V době, kdy C10 šel na prodej, byl znak Prince zcela vyřazen z osobních a nákladních automobilů. C10 Skyline byl zahájen s motorem 1.5 L Nissan OHC G15 jako S57. 1,8 L G18 verze byla také k dispozici. Varianta kombi, dříve známá jako Prince Skyway byla nabídnuta s touto generací. Hardtop kupé byla představena v roce 1970.
Výroba | 1968-1972 |
---|---|
Místo | Oppama, Japan Tochigi, Tochigi, Japan |
Karosérie | 4-door sedan 5-door station wagon 2-door coupe |
Pohon | FR |
Motor | 1.5 L G-15 1.8 L G-18 2.0 L L20 (2000GT) 2.0 L S20 (GT-R) |
Související | Nissan Laurel |
2000GT-X
V roce 1970, KGC10 2000GT-X obdržel motor 2.0l (1998 cc) L20. Podvozek byl navržen tak, aby již dostával řadový šestiválec. Tento nový motor má výkon 120 PS (78 kW).
2000GT
Následující rok, GC10 2000GT obdržel motor 2.0l (1998 cc) L20. Podvozek byl navržen tak, aby již dostávaly řadový šestiválec. Tento motor má výkon 105 PS (78 kW).
GT-R
První GT-R Skyline se objevila v únoru 1969. Nazývaný PGC-10 (KPGC-10 pro novější verzi coupé), Ta používala motor 2,0l (1998 cc) S20 řadový 6válec. Tento nový motor DOHC s výkonem 160 hp (118 kW, 180 N m), který se vyrovná časům nejlepších sportovních vozů, a byl podobný motoru GR8 používaný v závodním voze Nissan R380. GT-R začínal jako sedan, ale 2-dveřové kupé verze byla představena v březnu 1971. Auta byla zbavena zbytečných zařízení, které mají být co nejlehčí a nejnižší pro závodění. Sedan nasbíral 33 vítězství za méně než dva roky, a kupé to prodloužilo na 50 až do roku 1972.
C10 soutěžil s mnoha vozy, včetně Toyoty 1600 GT5, Isuzu Bellett GTR, Mazda Familia (R100) a Capella (RX-2) - dokonce i s Porsche. Na konci roku 1971 se nová Mazda RX-3 stala hlavním soupeřem GT-R. GT-R se podařilo získat několika vítězství a před RX-3 skončila vítězně. Tvrdí se, že umění drifingu začalo mezi japonskými jezdci, jako cesta k přetáčivosti jejich GT-R. Jeden takový řidič, který je tím známý je Kunimitsu Takahashi.
M O D E L Y
* 1500 - 1,5litru G15 řadový 4válec o výkonu 71 kW, 128 N m * 1800 - 1,8litru G18 řadový 4válec o výkonu 78 kW, 150 N m * 2000GT - 2.0litr L20E řadový 6válec o výkonu 90 kW, 167 N m * 2000GT-R - 2.0litr S20 řadový 6válec o výkonu 118 kW, 180 N m)
C110
C110 generace - 1972 až 1977. Vývozní v 1970 C110 a GC110 Skyline byla prodávána jako Datsun K-serie, s modely jako Datsun 160K, 180K a 240K. Karosérie byly opět čtyř-dveřové sedany, dvou-dveřové kupé hardtop, a pěti-dveřové kombi. C110 byla více jiná ve stylu než její předchůdce, zvláště ve tvaru vozu, kde neobvykle pro vůz, nebyla okna umístěna mezi C a D sloupky. C110 byla první verze s kulatými zadními světly typickými pro pozdější provedení Skyline. C110 Skyline byla známá spíše jako "Ken & Mary" nebo "Kenmeri" Skyline, což vyplynulo z reklamní kampaně v Japonsku, kterou uváděl mladý pár (Ken a Marie). Reklamy byly velmi úspěšné a snad jako její výsledek byla C110 prodávána ve velkém počtu. Je dobře prodávána i v Austrálii (s motorem 2.4litru 6-válec, pod značkou "Datsun 240K"). Tam byla 240K prodávána asi za stejnou cenu jako Ford Falcon GT nebo BMW řady 5, a to kolem 5000 dolarů.
C110 nazývaná "Ken and Mary" Skyline
Jiný název |
"Ken and Mary" Skyline |
---|---|
Výroba | 1972-1977 |
Místo | Tochigi, Tochigi, Japan |
Karoserie |
4-dvéřový sedan 2-dvéřové coupe 5-dvéřový station wagon |
Pohon | FR |
Motor | 1.6 L G16 1.8 L G18 2.0 L L20B 2.0 L S20 2.4 L L24 |
Související | Nissan Laurel |
GT-R
Nissan Skyline GT-R hardtop září 1972 - březen 1973, kdy Nissan ukončil jeho výrobu. Kvůli ropné krizi dává mnoho lidí přednost ekonomickým automobilům a o sportovní vozy není tak velký zájem. Nissan odstoupil z Motor Racing, takže GT-R ztratil svůj smysl. Nebylo nikam oficiálně vyvážené, i když Nissan zamýšlel nad vývozem do Austrálie. Pouze KPGC110 GT-R byl vždy prodáván v Japonsku, prostřednictvím specializovaných obchodů Nissan Performance (dříve to bylo Nismo). To byla poslední GT-R během 16 let až do modelu BNR32 v roce 1989.
C110 Nissan Skyline GT-R
C110 Nissan Skyline Hardtop 2000 GTX-E ( KGC111 )
M O D E L Y
C210
Úspěch C210/211 a GC210/211 z roku 1977 pokračoval. Tato řada pokračovala až do roku 1981. Označení Datsun C211 240K/280K a 240C/280C bylo určeno na vývoz. Vzácnou variantou byla verze vozu, která měla jedinečný styl za zadními dveřmi, a to s mnohem menšími okny mezi C a D sloupky než je obvyklé. GT-EX nahrazuje GT-R s přeplňovaným motorem, L20ET. Jednalo se o první přeplňovaný motor ve voze japonské výroby. Jedním pozoruhodným aspektem turbo verze bylo, že za mezichladičem stlačeného vzduchu nebyl blowoff ventil, ale pouze ventil k nouzovému uvolnění tlaku. "T", označení na L16T a L18T neznamená turbodmychadlo, ale znamená, že tyto motory měly dvojité karburátory.
Jiný název |
Skyline v Japonsku |
---|---|
Výroba | 1977-1981 |
Místo | Tochigi, Tochigi, Japan |
Karoserie |
4-dvéřový sedan 2-dvéřové coupe 5-dvéřový station wagon |
Pohon | FR |
Motor | 1.6 L L16T 1.8 L L18T 2.0 L L20E 2.0 L L20ET |
Související | Nissan Laurel |
Nissan Skyline C211 2000 GT-EL
M O D E L Y
* 1600TI - 1,6litru L16T řadový 4válec o výkonu 71 kW, 132 N m * 1800TI - 1,8litru L18T řadový 4válec o výkonu 86 kW, 152 N m * EL-2000GT - 2.0litr L20E řadový 6válec o výkonu 97 kW,167 N m) * 2000GT-EX - 2,0litr L20ET turbo řadový 6válec o výkonu 108 kW, 206 N m.